عکس مربوط به تست فلوک است.

تست فلوک چیست؟

همانطور که میدانید روز به روز تعداد شرکت هایی که درزمینه شبکه و تولید تجهیزات شبکه فعالیت میکنند در حال افزایش است و همین روند روز افزون سبب شده که برند های متفاوتی در قسمت PASSIVE شبکه وجود داشته باشد (منظور از PSSIVE تجهیزاتی مثل کابل و رک و … می‌باشد).

پس باتوجه به وجود برند های متفاوت باید استانداردی وجود داشته باشد که بتوان به این تجهیزات اعتماد کرد با خیال راحت یک برند را به عنوان برند منتخب برگزید.

تست فلوک برای بررسی عملکرد کانال ارتباطی و انواع کابل های شبکه و فیبر نوری انجام می‌شود و میتوان گفت یک منبع کامل اطلاعاتی از کابل ها و فیبر ها و نود ها در اختیار کارشناسان و تکنسین های شبکه میدهد.

 

عکس مربوط به تست فلوک است.

 

تاریخچه تست فلوک:

شرکت فلوک یکی از زیرمجموعه های کمپانی DANAHER است که یکی از بزرگترین تولید کنندگان تجهیزات آنالیز و اندازه گیری به حساب به شمار میرود. شرکت فلوک در سال ۱۹۴۸ به وسیله ی  John fluke و david packard بنیان گذاری شد.
یکی از نکاتی که دارای اهمیت است این است که این شرکت ادعا دارد که به ۱۰۰% اهدافش رسیده و در بهترین شرایط ممکن قرار دارد.
این شرکت به بیش  از ۱۲۰ کشور دنیا محصولات خود را صادر کرده است.

انواع تست فلوک (روشهای تست فلوک)

  • تست فلوک Channel:

    در این روش ابتدا دو سر کابل را به کیستون زده و با استفاده از Pach cord  کابل ها به دستگاه متصل کرده و از آن تست میگیریم.

  • تست فلوک Permanent:

    این تست، نسبت به تست قبلی تست کامل تری است و در این روش کابل را به کیستون زده و به وسیله ماژول های  Permanent  که برای خود تستر فلوک می‌باشد کابل را به دستگاه متصل کرده  و تست را آغاز میکنیم.

    نکته ای که وجود دارد این است که کابلی که این تست را PASS کند قطعا تست CHANNEL را هم PASS میکند اما بالعکس این قضیه همیشه درست نیست.

استاندارد تست فلوک در هر دو حالت برای ۹۰ متر طول کابل گرفته میشود.البته میشود در متراژهای مختلف هم این تست را گرفت ولی استاندارد ۹۰ متر است.

قیمت تست فلوک :

قیمت تست فلوک میتواند با توجه به نوع کابل شبکه و محل تست و پراکندگی و تعداد تست متفاوت باشد و بعد از کارشناسی دقیق این عوامل قیمت تعیین میگردد.

مزایای تست فلوک:

  • توانایی تست انواع کابل‌های  فیبر نوری
  • گزارش قطع شدن اتصالات شبکه
  • سرعت بسیار بالای تست
  • تشخیص متراژ دقیق کابل های شبکه فیبر نوری
  • گزارش سلامت پچ پنل و پچ کوردها
  • تشخیص نویز شبکه
  • افزایش ۳۳ %  بازده شبکه بعد از تست
  • هزینه پایین

در ادامه گزارشی از تست فلوک گرفته شده را مشاهده می کنید: عکس مریوط به تست فلوک است.

 

کابل لگراند یکی معتبرترین و با کیفیت ترین کابل های شبکه است که در کشور فرانسه تولید می شود. شرکت لگراند همواره محصولات خود را با کیفیت بالایی ارائه می دهد که همین مسئله سبب محبوبیت این برند در بین مردم و پسیوکاران شده است. این کابل در ایران نیز از محبوبیت بالایی برخوردار است.

این برند دو مدل کابل شبکه با روکش های PVC و LSZH تولید کرده است.

 

مطالعه بیشتر : اتاق سرور چیست ؟

 

روکش PVC :

روکش PVC دارای قیمت پایین تری نسبت به روکش های LSZH است و به دلیل انعطاف بالایی که دارد مناسب سیم کشی های شبکه های مخابراتی و کامپیوتری می باشد. البته باید تدابیری را برای زمان آتش سوزی اندیشید چون در مواقع آتش سوزی، این کابل ها تولید گاز سمی می کنند.

روکش LSZH :

روکش LSZH دارای قیمت بالاتری نسبت به PVC است اما در مقابل، هنگام آتش سوزی گاز سمی تولید نمیکند. استفاده از این روکش ها در کابل های لگراند موجب می شود پیچ خوردگی احتمالی کابل ها به حداقل رسیده و از ایجاد نویز احتمالی در شبکه جلوگیری شود.

پشتیبانی شبکه چیست؟

پشتیبانی شبکه به مجموعه ای از کارها در حوزه ی شبکه های کامپیوتری گفته می شود که در جهت حفاظت، رفع ایرادهای موجود در شبکه و بهبود عملکرد شبکه انجام می شود. مشکلات موجود در شبکه ممکن است ریشه ی سخت افزاری یا نرم افزاری داشته باشند. در بخش سخت افزاری ممکن است مشکلات موجود از سرورها، تجهیزات شبکه (سوئیچ، هاب، روتر و…) و … باشد و در بخش نرم افزاری مشکل از سیستم‌ عامل، نرم‌افزارهای موجود در کلاینت و سرور و … رخ دهد.

پشتیبانی سخت افزاری شبکه:

به مجموعه کارهایی که در راستای افزایش سرعت و عملکرد شبکه، ارتقا سخت افزاری، تعمیر و تعویض تجهیزات موجود در شبکه و … انجام می شود؛ پشتیبانی سخت افزاری گفته می شود. البته پشتیبانی سخت افزاری شبکه شامل مشاوره در جهت ارتقا یا خرید سخت افزار، بازدید دوره ای شبکه جهت جلوگیری از مشکلات احتمالی و… نیز می باشد.

پشتیبانی نرم افزاری شبکه:

به کارهایی از جمله آپدیت نرم افزارها، نصب و ارتقا نرم افزارها، پشتیبانی اطلاعات موجود در شبکه، پیکربندی شبکه و… پشتیبانی نرم افزاری گفته می شود. البته پشتیبانی نرم افزاری شبکه شامل نظارت بر سیستم های نرم افزاری به منظور جلوگیری از وقوع مشکلات احتمالی در شبکه، تامین امنیت شبکه و… نیز می باشد.

همانطور که گفته شده پشتیبانی تنها شامل زمان های خرابی شبکه نمی باشد. آینده نگری به منظور جلوگیری از مشکلات احتمالی آینده نیز جزء پشتیبانی شبکه می شود. کارهایی از قبیل بالا بردن امنیت شبکه، تعمیر یا تعویض تجهیزات زیر ساخت های شبکه، به روز رسانی سرویس های موجود در شبکه، آموزش افراد سازمان در حدی که مشکلات دستگاه خود را برطرف نمایند و… .

پشتیبانی شبکه می تواند به صورت حضوری و یا غیر حضوری باشد.

پشتیبان حضوری:

در شرکت ها و سازمان های بزرگ پشتیبان حضوری امری ضروری است. پیکربندی و آنالیز مداوم شبکه، آموزش افراد جدید، آپدیت مداوم، جلوگیری از کاهش سرعت و… عواملی است که سبب می شود شرکت های بزرگ نیازمند پشتیبان حضوری شبکه باشند.

پشتیبان غیر حضوری:

در شرکت های کوچک مشکلات شبکه ای خیلی کمتر از شرکت ها و سازمان های بزرگ است و حضور دائم پشتیبانی خضوری ممکن است مقرون به صرفه نباشد. همچنین معمولا مشکلات موجود در این شرکت ها راحت تر برطرف می شود. به همین علت پیشنهاد می شود که شرکت های کوچک از پشتیبان غیر حضوری استفاده کنند.

پشتیبان غیر حضوری وظیفه دارد که از راه دور آموزش های لازم را به کارکنان دهد، امنیت شبکه را بررسی نماید، در صورت نیاز یک یا چند بار در ماه به صورت حضوری در شرکت حضور یابد (در صورتی که مشکلات موجود در شبکه به صورت غیرحضوری قابل حل نباشد) و … .

 

<<< به این مطلب امتیاز دهید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *