مفهوم HPE Intelligent Provisioning به چه معناست؟

سرور HP  تا پیش از نسل هفتم دارای این ویژگی نبود و برای انجام اعمالی مانند Raid بندی هاردهای سرور باید سی دی Smart Start داخل دستگاه می گذاشتند و از طریق آن به کنسولی راه پیدا می کردند که می توانستند از آن کنسول هارد دیسک ها و یا ذخیره سازهای SSD خود را Raid بندی کنند اما این کنسول و سی دی در سرورهای HP نسل هشتم به بعد تبدیل به یک Chipset در مادبرد سرورهای اج پی شده است که به آن Intelligent Provisioning گفته می شود.
در واقع از طریق Intelligent Provisioning برخی از اعمال مانند کانفیگ های اولیه سرور، برخی از تنظیمات، Raid بندی، تست گرفتن از سخت افزار سرور و کانفیگ کردن iLO را می توان انجام داد.
در سرورهای نسل هشتم اچ پی از Intelligent Provisioning ورژن ۱ استفاده می شود و در نسل نهم ورژن ۲ و در نسل دهم و همچنین G10 Plus از ورژن ۳.

نحوه ورود به محیط Intelligent Provisioning

برای ورود به این محیط زمان Boot شدن سرور گزینه F10 را مانند عکس زیر فشار می دهیم.

مفهوم HPE Intelligent Provisioning

 

زمانی را صبر می کنیم تا سرور مراحل ورود به این محیط را طی کند و سپس تصویر زیر ظاهر شود.

HPE Intelligent Provisioning به چه معناست

 

 

تصویر فوق مربوط به محیط Intelligent Provisioning یا همان IP ورژن ۳ در سرور های HPE GEN 10 و HPE GEN 10 Plus می باشد.

در این قسمت دو گزینه Express OS install و Perform Maintenance را مشاهده می کنیم.در گزینه Express OS install در واقع سیستم عاملی که قرار است روی سرور نصب شود را معرفی می کنیم و مزیت این گزینه نسبت به نصب عادی سیستم عامل این است که در هنگام نصب، سیستم عامل از نظر سخت افزاری و Driver های سرور با سیستم عامل Compatible می شوند و از مشکلات نصب درایور جلوگیری می کند.

در گزینه Perform Maintenance مطابق شکل زیر یک سری گزینه داریم که در زیر به توضیحات آنها می پردازیم:

Firmware Update: برای آپدیت کردن فریم ور از طریق USB یا آنلاین از این گزینه استفاده می کنیم.

Intelligent Provisioning Preferences: اعمال تنظیمات اولیه محیط اصلی کنسول IP مانند تغییر زبان.

Active Health System Log: برای دیدن لاگ های مربوط به سلامت سخت افزاری سرور.

Deployment Settings: زمانی به کار می آید که مثلا در مجموعه شما هزاران سرور قرار است کانفیگ شود، یکی از آنها را کانفیگ می کنید و تنظیمات آن را به عنوان یک Template در نظر میگیرید و از طریق این گزینه به سرورهای دیگر نیز اعمال می کنید که در وقت و هزینه صرفه جویی شود.

Bios/Platform Configuration: همان تنظیمات RBSU است که می توان از طریق آن دسترسی سریع به System Option سرور یا نتظیمات UEFIیا Legacy داشت.

ILO Configuration: تنظیمات مربوط به iLO مانند Set کردن IP و دیگر تنظیمات مربوط به امنیت که در مقاله ای دیگر به آن خواهیم پرداخت

Intelligent Storage Configuration: استفاده از سرور به عنوان یک استوریج در محیط های Cloud که نیاز به توضیحات بیشتر در مقالات دیگری دارد.

System Erase and Reset: بازگردانی کل سرور و تنظیمات به تنظیمات کارخانه.

One-Button Secure Erase: بازگردانی به تنظیمات کارخانه بدون امکان Recover کردن تنظیمات. در واقع تمامی دیتاها واقع در رم ها و همه کش ها به صورت کامل پاک می شوند که دیگر امکان بازیابی نداشته باشد.

Hardware Validation Tools: تست سخت افزاری و سلامت کلی سخت افزارهای سرور.

Raid Configuration: اعمال Raid بندی هارد دیسک های سرور و تنظیمات مربوط به استوریج کنترلر.

 

HPE Intelligent Provisioning یعنی چه؟

<<< به این مطلب امتیاز دهید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *