عکس مربوط به سرور های سری 100 اچ پی است.

سرور های سری ۱۰۰ اچ پی

سرور های سری ۱۰۰ کمپانی اچ پی به دو دسته تقسیم بندی می شوند، در زیر به بررسی هر یک از آن ها می پردازیم.

سرور های ML سری ۱۰۰

سرور HPE ProLiant ML110 Gen10 یکی از اولین سرورهای تک سوکت است که توسط پردازنده های Intel Xeon Scalable تغذیه می شود.فضای ذخیره سازی قابل تنظیم، گزینه های حافظه و ابزارهای مدیریت یکپارچه، این پلتفرم را به گزینه ای جذاب برای SMB ها و استقرار شعبات از راه دور تبدیل کرده است. این سرور ها برای کسب کار های کوچک مناسب است. با این تفاوت که این سرور ها دارای پردازنده ای قوی تر از ml10 و ml30 می باشند که گزینه ای مناسب تری نیز هستند.

اکثر شرکت های کوچک دنبال سرور های کوچک هستند که نیاز به رک نداشته باشد. در مقابل کارایی خوبی داشته باشند. که این سرور تک پردازنده که دارای هسته های ۴ تا ۱۶ می باشند میتواند نیاز مشتریان را برطرف کند.

از سرور های سری ۱۰۰ شرکت hp می توان به ml110 G10  اشاره کرد که از جدید ترین مدل سری ۱۰۰ ml است. این سرور خود به دو دسته ssf , lff  تقسیم بندی می شود. به صورت ۱۶ssf و ۸lff هستند. هر دو مدل سرور ۴.۵ یونیت هستند. این سرور به صورت تک پردازنده  نیز هستند. مناسب برای کسب کارهای  کوچک هستند که نیاز به پردازنده قوی  دارند .پردازنده هایی که میتوان بر روی این سرورقرار داد از سری ۳۲۰۰و۳۱۰۰ و۴۲۰۰ و ۴۱۰۰و۵۲۰۰ و۵۱۰۰هستند که تعداد هسته های آن از ۴ کورتا۱۶ کور رو پشتیبانی می کند.

سرور ml110 G10 دارای ۶ اسلات رم هست که میتوان روی هر اسلات از رم های ۳۲GB 2933  استفاده کرد که در مجموع ۱۹۲ گیگ رم  میتوان برروی این سرور قرار داد.

پاوری که روی این سرور قرار دارد پاور ۳۵۰ وات می باشد.
مدیریت سیستم با پورت استاندارد مدیریت iLO در قسمت عقب سیستم و دیگری در جلوی سیستم ساده می شود. HPE iLO 5 توسط ۳۲ مگابایت حافظه و ۴ گیگابایت DDR3 با محافظت ECC پشتیبانی می شود.کنترلر پیش فرض که بر روی این سرور قرار دارد HPE Smart Array S100i SR Gen10 SW RAID میباشد.

Maximum Internal Storage

Configuration Capacity Drives
۸*۱۲TB ۹۶TB Hot Plug LFF SAS
۸*۱۲Tb ۹۶TB Hot Plug LFF SATA
۱۶*۲۴Tb ۳۸.۴TB Hot Plug SFF SAS
۱۶*۲TB ۳۲TB Hot Plug SFF SATA
۸*۴TB ۳۲TB Non Hot Plug LFF SATA
۸*۳.۸۴TB ۳۰.۷۲TB Hot Plug LFF SATA SSD
۱۶*۳.۸۴TB ۶۱.۴۴TB Hot Plug SFF SAS SSD
۱۶*۳.۸۴Tb ۶۱.۴۴TB Hot Plug SFF SATA SSD

یکی دیگر از قابلیت های مفید این سرور پشتیبانی از قابلیت مجازی سازی هست.

 

 

سرور های DL سری ۱۰۰

سرور های DL سری ۱۰۰ شرکت HP نمونه دیگری از سرور های شرکت Hp می باشند که برای کسب کار های نسبتا کوچک و متوسط مناسب هستند.سرور DL160 G10  و سرور DL180 G10  از جدید ترین سرور های سری ۱۰۰ مدل رک مونت شرکت Hp می باشند.

سرور dl160 G10  یک سرور تک یونت است که دارای ۲ سوکت پردازنده  میباشد که همین ویژگی ان را به یک سرور مناسب برای کسب و کارهای متوسط تبدیل کرده است. این سرور در دو مدل ۴LFF  و ۸ SFF  طراحی شده است که از لحاظ ذخیره سازی دارای فضای نسبتا کمی برای اطلاعات را دارا میباشد. از این جهت برای شرکت های مناسب هستند که یک دارای فضای کمی برای نگهداری سرور هستند و نیاز کمتری به فضا برای ذخیره سازی دارند مانند شرکت های حسابرسی و ….

از لحاظ پردازنده این سرور نیز طیف بسیاری از پردازنده های شرکت  اینتل را پشتیبانی میکند این که امر باعث میشود راحت تر بتوانند پردازنده  ای که مورد نیاز ان ها هست را انتخاب کنند. سرور dl160  G10  دارای ۱۶ اسلات رم هست که حداکثر میتواند تا ۲۵۶ گیگ رم را پشتیبانی کند .

در مورد کنترلر های که میتوان بر روی این سرور نصب کرد میتوان گفت که کنترلر RAIDHPE Smart Array S100i SR فقط در حالت UEFI کار خواهد کرد. HPE Smart Array S100i SR Gen10 SW RAID به طور پیش فرض خاموش است و باید آن را فعال کنید.

 

نکته: HPE Smart Array S100i SR Gen10 SW RAID فقط از ویندوز پشتیبانی می کند و از لینوکس پشتیبانی نمی کند.

 

برای کنترلر های ضروری میتوان به موارد زیر نیز اشاره کرد.

HPE Smart Array E208i-a SR G10 LH Controller

HPE Smart Array E208i-p SR Gen10 Controller

HPE Smart Array E208e-p SR Gen10 Controller

یکی دیگر از سرور های سری ۱۰۰ مدل Dl شرکت  Hp سرور DL180 G10  میباشد. این مدل سرور از مدل های ۲ یونیت این شرکت هست که دارای ۲ سوکت پردازنده است و در دو مدل SSFوLFF  تولید شده اند. این سرور دارای ۱۶ اسلات رم با پشتیبانی از رم های DDR4 با باس ۲۶۶۶و ۲۹۳۳ می باشد.

این سرور از پیکر بندی بسیار شبیه به سرور DL380 G10 می باشد. از نظر تعداد هاردهایی که میتواند پشتیبانی کند و ۲ سوکت پردازنده داشتن که اکثر پردازنده های شرکت اینتل را نیز پشتیبانی میکند تفاوت این سرور با سرور DL380 G10  در تعداد اسلات های رم سرور کنترلر و تک پاور بودن ان دارد که از نظر قیمتی نیز ارزان تر هست و برای شرکت های که توان خرید سرور DL380 G10 را ندارند نیز مناسب میباشد.

کنترلرهایی که میتوان بر روی این سرور قرارا دارد:

  1. HPE Smart Array E208i-p SR Gen10 Controller
  2. HPE Smart Array E208e-p SR Gen10 Controller
  3. HPE Smart Array E208i-a SR Gen10 Controlle
  4. HPE Smart Array P408i-a SR G10 LH Controller
  5. HPE Smart Array P408i-p SR Gen10 Controller
  6. HPE Smart Array P408e-p SR Gen10 Controllerr

 

<<< به این مطلب امتیاز دهید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *