سرور اچ پی DL580 G9

قیمت : تماس بگیرید

برای دریافت قیمت آنلاین می توانید محصول مورد نظرتون رو به همراه مشخصات و کانفیگ درخواستی از طریق دکمه زیر ↓ برای ما ارسال کنید تا در کوتاه ترین زمان پاسخ آن به ایمیل شما ارسال گردد .

به صورت کلی سرورهای سری DL500 کمپانی HPE برای کسب و کارهای بزرگ و دیتاسنترها و زیرساخت های وسیع استفاده می شوند چرا که هم از نظر پردازشی سرورهای قدرتمندی هستند و از طرفی از نظر اقتصادی بسیار گران قیمت هستند.

سرور اچ پی HPE PROLIANT DL580 GEN 9 و مشخصات آن 

در این مقاله قصد داریم سرور اچ پی DL580 G9 را برایتان معرفی کنیم؛

سرور اچ پی DL580 G9 برای کارهای پردازشی سنگین، کارهای گرافیکی سنگین، مجازی سازی، حجم اطلاعات و محاسبات سنگین و پیچیده ، اجرای پروژه های Cloud و بسیاری از موارد دیگر طراحی شده است.

سرور اچ پی DL580 G9

اطلاعات فنی برای خرید سرور اچ پی DL580 G9

در ادامه به بررسی جزئی این سرور HP خواهیم پرداخت.

 

شمای کلی سرور HPE DL580 GEN 9

سرور اچ پی DL580 G9 چهار یونیت فضا در رک را اشغال می کند. این سرور اچ پی ۴ پردازنده تا حداکثر ۲۴ هسته فیزیکی را ساپورت می کند.

حافظه تصادفی یا رم در این سرور اچ پی از سری DDR4 با باس ۲۴۰۰MT/s هستند و در مجموع ۱۲ ترابایت حافظه توسط این سرور اچ پی پشتیبانی می شود.

این سرور از ۱۰ هارد SAS 12Gb/s دو و نیم اینچی پشتیبانی می کند.

وجه تمایز این سرور HP نسبت به دیگر سرورها تعداد زیاد اسلات PCIe و باکس های رم آن است که دسترسی به رم ها جهت کاهش یا افزایش تعداد آنها را آسان می کند. پهنای باند کارت شبکه در این سرور اچ پی نیز از ۱ تا ۲۵ گیگابیت پشتیبانی می شود.

پردازنده

همانطور که پیش تر گفته شد؛ سرور HP DL580 G9 از ۴ پردازنده اینتل زئون سری E7-84XX و E7-48XX ورژن ۳ و ۴ پشتیبانی می کند. این پردازنده ها از ۴ تا ۲۴ هسته فیزیکی، حافظه کش از۲۰ تا ۶۰ مگابایت و کلاک بین ۱.۹ تا ۳.۲ مگاهرتز را دارند که بنا به نیاز مشتریان قابل انتخاب است اما معمولاً سازمانی که به سراغ این مدل از سرورهای اچ پی می رود، از بالاترین و بهترین مدل سی پی یو (E7-8890 V4) آن استفاده می کند.

رم یا حافظه تصادفی

حافظه تصادفی یا رم در سرور HPE DL580 G9 وجه تمایز این سرور اچ پی با دیگر سرورهاست چرا که رم ها در جعبه هایی روی سرور قرار می گیرد که به سادگی قابل کاهش یا افزایش هستند؛ در این سرور HP تعداد ۹۶ اسلات رم وجود دارد که می توان با قرار دادن رم های RDIMM و LRDIMM با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایتی حداکثر ۱۲ ترابایت حافظه در آن داشت. فقط به این نکته توجه داشته باشید که نمی توان رم های LRDIMM و RDIMM را کنار یکدیگر قرار داد و آنها را با یکدیگر ترکیب کرد.

 

مطالعه بیشتر : بررسی نکات مهم هنگام خرید سرور اچ پی + فیلم آموزشی

هارد و ذخیره سازی

همانطور که پیش تر گفته شد سرور پرولیانت   HPE DL580 GEN 9از ۱۰ هارد درایو ۲.۵ اینچی پشتیبانی می کند؛ این درایوها می توانند هاردهای SAS و SSD را ساپورت کنند. اگر از هاردهای HPE 2.4TB SAS 12G 10K در این سرور اچ پی استفاده شود، حداکثر ۲۴ ترابایت در این سرور خواهیم داشت. در صورت استفاده از هاردهای SSD حداکثر می توان ۴ ترابایت فضا داشته باشیم. لازم به ذکر است که این سرور HP از ۵ هارد NVMe با حداکثر ظرفیت ۸ ترابایت پشتیبانی می کند.

توسعه پذیری سرور

در سرور اچ پی DL580 GEN 9  تعداد ۹ اسلات PCIe وجود دارد که در صورت استفاده از ۴ پردازنده قابل استفاده هستند. اگر از یک پردازنده استفاده کنید تنها یک PCIe خواهید داشت پس بهتر است که ۴ پردازنده را استفاده کنید. از این ۹ اسلات PCIe تعداد ۴ عدد X8 و ۵ عدد از آنها X16 هستند.

نتیجه گیری

با بررسی دقیق سرور اچ پی پرولیانت DL580 G9 و با توجه به اینکه این سرور اچ پی از نظر اقتصادی به شدت گران قیمت می باشد و همچنین با توجه به قدرت پردازش بسیار بالای آن، مناسب برای مراکز داده، دیتاسنترها، بانک ها، سازمان ها و ارگان های بزرگ می باشد. برای خرید و مشاوره این سرور اچ پی می توانید با کارشناسان شرکت آرسس پارت در تماس باشید.

۰/۵ (۰ نظر)