dl350 g9 سرور اچ پی

بررسی سرور HPE ML350 G9

سرور ML350 G9 یک سرور تاور  است اما براحتی میتوان آن را داخل رک نیز قرار داد. این سرور دو پردازنده از پردازنده های اینتل Xeon E5-2600 v3,v4 و حداکثر ۲۴ اسلات رم، ۹ اسلات PCIe، کارت شبکه های ۱GbE یا ۱۰GbE، هشت پورت USB و حداکثر از چهار گرافیک GPU (شتاب دهنده محاسباتی) پشتیبانی می کند.

سرور HPE ML350 G9

سرور HPE ML350 G9

پردازنده

همانطور که گفته شد این سرور از پردازنده های Intel Xeon E5-2600V3/V4 پشتیبانی می کند. این پردازنده ها با حداقل ۶ و حداکثر ۲۲ هسته فیزیکی و همچنین حداکثر فرکانس ۳.۷ گیگاهرتز و بالاترین باس رم در این پردازنده ها ۲۴۰۰MT/s می باشد.

در لیست زیر پردازنده های پشتیبانی شده توسط این سرور قابل مشاهده هستند:

لیست پردازنده ها Ml350 g9

رم (Memory)

سرور ML350 G9 اچ پی، از آخرین حافظه چهار کانال DDR4 با سرعت حداکثر ۲۴۰۰ مگاهرتز استفاده می کند. با دو پردازنده E5-2600 v4 ، و تمام ۲۴ اسلات بارگذاری شده با ماژول های ۱۲۸ GB Load Reduced (LRDIMM) ، این سیستم می تواند تا ۳ ترابایت حافظه را پشتیبانی کند. با ماژول های E5-2600 v3 ، سیستم با استفاده از ماژول های ۶۴ گیگابایتی LRDIMM از حداکثر ۱.۵ ترابایت حافظه پشتیبانی می کند.

HPE توصیه می کند از HPE Smart Memory استفاده کنید ، که دارای فرایند طراحی حافظه ثبت شده برای اطمینان از اصلاح خطای پیشرفته در همه سطوح است.

 

مطالعه بیشتر : از سیر تا پیاز خرید سرور اچ پی و نکات مهمی که در هیچ جای دیگه پیداش نمیکنی !

 

ذخیره سازی (Storage)

سرور Ml350 G9 در دو فرم ۲۴Lff یا ۴۸Sff تولید و عرضه شده اند؛ حداکثر حجم پشتیبانی شده در سری Lff، ۲۸۸ترابایت و در سری Sff، ۹۶ترابایت است؛ البته در نظر داشته باشید که برای بهره گیری از تمام ظرفیت سرور باید از استوریج کنترل و یا Sas Expander استفاده کنید.

در تصویر زیر انواع حالت های ذخیره سازی در این سرور را مشاهده می کنید:

حالت های ذخیره سازی سرور

 

Storage Controller

سرور Ml350 G9 به صورت Onboard و پیش فرض دارای کنترلر HPE Dynamic Smart Array B140i Embedded SATA controller میباشد اما برای استفاده حداکثری و پردازش بالاتر از HPE Flexible Smart Array P440ar/2GB نیز میتوان استفاده کرد.

Power

این سرور بسته به نیاز خود میتواند از پاور های ۵۰۰w و ۸۰۰w و ۱۴۰۰w استفاده کند، این پاور ها ، هات پلاگ هستند بدین معنا که در صورت استفاده از دو پاور، هنگام روشن شدن هم میتوان یکی از پاور ها را جدا کرد و اختلالی در کارکرد سرور به وجود نیاید.

  • HPE 500W Flex Slot Platinum Hot Plug Power Supply
  • HPE 800W Flex Slot Platinum Hot Plug Power Supply
  • HPE 1400W Flex Slot Platinum Plus Hot Plug Power Supply

مدیریت                                                                                                                                                          

HPE iLO مجموعه ابزارهای جامع و خلاقانه ای را ارائه می دهد که شامل HP Insight Online،HP insight Control ، HP OneView و HP Smart Updateمی باشد. با استفاده از اتصال استاندارد مرورگر یا مستقیماً در سایت و یا با استفاده از خط فرمان می توان سلامتی سرور را تقریباً در هر جایی کنترل کرد. مجوز iLO Advanced HPE یک کنسول از راه دور، صفحه کلید مجازی، فیلم،ماوس، همکاری چند کابره و موارد دیگر را در اختیار قرار میدهد.

HP Smart Update کارت I/O (Input/Output) و سیستم عامل پلتفرم  را برای کمک به کاهش زمان خرابی، به طور خودکار بروز می کند.

موارد دیگر

  • شامل ۹ اسلات PCIe است که در صورت بهره وری میتواند به بهبود عملکرد سرور کمک کند
  • به طور پیش فرض دارای کارت گرافیک Matrox G200 است
  • دارای ILO4 است که امنیت و مدیریت سطح بالا را ارائه میدهد
  • دارای یک کارت شبکه مدل ۳۳۱i و ۴ پورت ۱ گیگابیت میباشد که در صورت نیاز میتوان از کارت شبکه های قویتر نیز استفاده کرد

سرور اچ پی ML350 G9

نتیجه گیری

خرید سرور ML350 G9 با استفاده از توانایی انعطاف بالا، قابلیت اطمینان بالا، گزینه های بیشتر برای قابلیت توسعه و مدیریت خودکار سرور، توانسته از سایر رقبا پیشی بگیرد و یکی از بهترین گزینه های سرور برای کسب و کار های کوچک و متوسط در حال پیشرفت باشد.

<<< به این مطلب امتیاز دهید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *