ارز دیجیتال چیا

در این مقاله آموزشی به شما خواهیم آموخت چرا استفاده از سرور برای استخراج رمز ارز دیجیتال چیا بهتر از سیستم کامپیوتر هست ؟

ارز دیجیتال چیا چیست ؟

در ابتدا سراغ این میریم که چرا ارز دیجیتال Chia تا این اندازه بین این همه آلت کوین معروف شد.

ارز دیجیتال چیا با ایده جدیدی از استخراج روی کار آمد که دیگر نیازی به مصرف بیش اندازه انرژی و برق برای استخراج نباشد و مورد بعدی که باعث مشهور شدنش شد این بود که دیگر نیاز به سخت افزار و CPU ها و GPU های قدرتمند نیست .

 تنها کافیست شما یک حافظه موقت قوی و تعدادی هارد ضعیف تنها جهت استخراج پلات ها داشته باشید.

در ادامه شما را با سخت افزار مورد نیاز برای استخراج ارز چیا و تجهیزات مورد نیاز برای ماین چیا آشنا می کنیم .

 

مطالعه بیشتر : هارد دیسک چیست ؟ + سوالات متداول

پلات چیست؟

پلات دقیقا همان چیزی است که شما با حافظه های موقت استخراج میکنید و باید آنرا مانند یک کد قرعه کشی در هارد های ضعیفی که تنها برای ذخیره سازی گذاشتید نگهداری کنید و چیا بصورت رندوم ممکن در طی مدتی به شما به عنوان جایزه این قرعه کشی یک کوین چیا دهد.

حالا این که چقدر زمان میبرد بستگی به تعداد پلات هایی دارد که شما دارید و هرچی بیشتر باشد شانس شما هم بیشتر میشود.

یعنی وابسته به شانستون هم هست .

ولی ارز چیا هم مثل بیت کوین و اتریوم استخر هایی دارد که شما با عضو شدن در اون استخر ها با تعداد زیادی  از کسانی که در حال استخراج هستند شریک میشوید و هر کس به نسبت پلات هایی که در استخر گذاشته سهمی از این ارز میبرد.

ارز چیا

ارز دیجتال چیا

استخراج ارز چیا

 

برای استخراج  ارز چیا توسط هارد چندین نکته را باید دانست :

۱-شما ارز چیا رو استخراج نمیکنید شما با استفاده از سخت افزارتون پلات استخراج میکنید و آنرا در مزرعه یا Farm chia  قرار میدهید.

۲-برای استخراج پلات مهم ترین قسمت Write هارد است که پیشنهاد خوده چیا و ما استفاده از حافظه های اس اس دی و NVME میباشد که سرعت Write بسیار بالایی دارند.

۳-برای استخراج هر پلات شما باید تقریبا ۳۰۰ گیگابایت را روی  SSD و نزدیک ۱۷۰ مگ را روی هارد را در نظر بگیرید .

۴-برای استخراج  هر پلات حداقل ۳ گیگ رم و ۲ کور CPU را در نظر بگیرید.

۵-نرم افزار استخراج چیا را همیشه بروز نگه دارید چون این نرم افزار همانند ارزش نو پا است و نیاز به رفع باگ های خود دارد و اگر شما آپدیت نکنید از بقیه عقب میمونید.

۶-چیا روز به روز کاربرانش زیاد تر میشوند پس با این دید نرید سراغ این ارز که پلات رو استخراج میکنید و دیگه از اس اس دی کار نمیکشید چون بقیه در حال ساخت پلات هستن و هر روز سختی شبکه بیشتر شده و شانس شما برای بدست آوردن چیا کمتر میشه .

۷- ترجیحا از سرور استفاده کنید چون کامپیوتر ها برای کار خانگی طراحی شدن و نهایت ۸ ساعت در روز روشن بودن آن آسیبی به سیستم نمیزند و اگر ۲۴ ساعته بخواد روشن باشه CPU ها خراب شده و در پی اون بقیه قطعات هم آسیب میبینند.

سرور ها برای استفاده ۲۴ ساعته طراحی شده اند و بهترین انتخاب اند .

قیمت ارز چیا

شاید به این فکر کنید که سرور ها خیلی گرون تر از PC ها میباشند ولی ما به شما کانفیگی را پیشنهاد میدهیم که خرید سرور برای شما بسیار مقرون به صرفه تر میباشد و با این حال که از نظر عمر هم بسیار عمر بالا تری دارد و قابلیت وصل شدن هارد های بیشتری را دارد.

شاید هم به این فکر کنید که میخواین در خانه استخراج کنید قیمت ارز چیا را بصورت لحظه ای رصد کنید و اقدام به خرید و فروش ارز دیجیتال چیا کنید ، ما برای اینکار هم میتوانیم به شما سرور های ایستاده رو پیشنهاد بدیم که صدای خیلی کمتری دارند و برای کسانی طرحی شده که اتاق سرور ندارند و میخواهند از دستگاهی استفاده کنند که نیاز به Cooling  و تنظیم دما نداشته باشد و راحت آنرا در اتاقی درون یک اداره نگهداری کنند .

مطالعه بیشتر : بررسی نکات مهم هنگام خرید سرور اچ پی + فیلم آموزشی

 

حال برای اینکه استخراج چیا را شروع کنید کافی است با شماره ۷۲۰۳۴-۰۲۱ تماس بگیرید تا ما شما را بطور کامل راهنمایی کنیم و بهترین کانفیگ رو بهتون پیشنهاد دهیم.

همچنین شرکت آرسس میتواند تامین کننده تجهیزات مورد نیاز شما برای استخراج چیا با بهترین قیمت هم باشد.

 

در پایان اگر سوالی ، نظری یا تجربه ای در زمینه استخراج رمز ارز چیا دارید که می تواند به دیگر کاربران کمک کند در پایین این صفحه برای ما ارسال کنید تا منتشر گردد .

<<< به این مطلب امتیاز دهید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *