خرید SSD PM1643

خرید SSD PM1643


خرید SSD PM1643

یکی از مهمترین تصمیم هایی که ادمین های شبکه باید بگیرند انتخاب ذخیره سازهای مناسب مثل خرید SSD PM1643 می باشد که  درعین حال باید به بودجه سازمان نیز توجه کرد ، پس  ادمین ها باید بر اساس بودجه سازمان خود بهترین انتخاب ذخیره سازها را انجام دهند.

همانطور که می دانید SSD های اچ پی به علت قیمت بسیار بالایی که دارند شاید برای خیلی از سازمان ها تأمین آنها امکان پذیر نباشد. به همین خاطر برخی از شرکت های دیگر مانند سامسونگ، وسترن دیجیتال و سیگیت هاردهایی با قیمت نسبتاً پایین تر روانه بازار کردند.

البته خیلی از ذخیره سازهای اچ پی توسط همین شرکت ها با Firmware اچ پی تولید می شوند.

شرکت سامسونگ SSD های خود را در level های desktop و enterprise روانه بازار کرده است. یکی از SSD های رده Enterprise این شرکت سری های PM1643 می باشند که امروزه بسیار نزد کشورها از جمله ایران محبوب است.

این سری از SSD ها در ظرفیت های مختلف از ۹۶۰ گیگابایت تا ۳۰.۷۲ ترابایت به بازار عرضه شده اند.

سامسونگ PM1643 SAS SSD

اس اس دی های رده Enterprise سامسونگ امروزه در جهان و کشور ما بسیار محبوب شده اند و به علت قیمت مناسب تری که نسبت به برندهایی مانند HP دارند، در سرورهای اچ پی نیز بسیار استفاده می شوند.

خرید SSD PM1643  از بهترین ذخیره سازهای حال حاضر بوده و با پورت و پروتکل SAS به سرور متصل می شود و برای محیط های سازمانی بهینه شده است .

اس اس دی های Samsung PM1643 دارای یک کنترل کننده SAS 3.0  می باشد. PM1643 با توجه به سرعت بالایی که در خواندن و نوشتن تصادفی دیتا در حجم های بالا دارد در بسترهای مجازی سازی بسیار مناسب می باشد چرا که ماشین های مجازی به سرعت بالا می آیند و سرویس هایشان RUN می شود.

Firmware این اس اس دی ها به گونه ای طراحی شده اند که همیشه برای حجم های کاری بالا و پاسخ سریع به Host های یک بستر مجازی آماده هستند (منظور از هاست همان سرور فیزیکی در بستر مجازی سازی است) که این موضوع موجب می شود که ماشین های مجازی به سرعت و روان کار کنند.

در شکل زیر تفاوت سرعت خواندن و نوشتن SSD ها و هارد دیسک های معمولی یا همان HDD ها مشخص شده است.

 

خرید SSD PM1643

ویژگی های SSD های سامسونگ PM1643

  • پشتیبانی از ظرفیت باور نکردنی:
  • این سری از SSD های سامسونگ دارای ظرفیت های مختلف از ۹۶۰ گیگابایت تا ۳۰.۷۲ ترابایت را در قالب یک ذخیره ساز ۲.۵ اینچی در اختیار کاربران خود قرار می دهد که ظرفیتی بسیار چشمگیر به حساب می آید.
  • مقدار استثنایی:
  • استفاده از جدیدترین فلش ۶۴ لایه V-NAND سامسونگ، فلش مموری TLC قدرتمندی که در PM1643 استفاده شده است می تواند برنامه های پیشرفته سازمانی را برطرف کند ، عملکرد مسطح را بهتر می کند حافظه فلش MLC ، و عملکرد حالت جامد قابل اعتماد را ارائه می دهد.

مطالعه بیشتر : تفاوت سرور های رکمونت ، ایستاده و BLADE

  • عملکرد (Performance) بالا در خواندن و نوشتن متوالی:

  • این سری از ذخیره سازهای سامسونگ عملکرد ۶ برابری نسبت به هارد دیسک های با سرعت چرخش ۱۵۰۰۰ دور در دقیقه را در اختیار کاربران خود قرار می دهد. سرعت خواندن متوالی (Sequential Read) معادل ۲۱۰۰MB/s و همچنین سرعت نوشتن متوالی (Sequential Write) معادل ۲۰۰۰MB/s  را ارائه می دهد.
  • عملکرد خواندن و نوشتن تصادفی (IOPS):

  • از طرف دیگر خواندن تصادفی (Random Read) و نوشتن تصادفی (Random Write) این ذخیره ساز به ترتیب ۴۰۰,۰۰۰ IOPS و ۷۰,۰۰۰ IOPS می باشد.
  • مصرف برق پایین:

  • برقی که این ذخیره ساز به طور متوسط با ۴۰۰K IOPS مصرف می کند چیزی حدود ۱۳.۵ وات می باشد که موجب کاهش مصرف برق سرور می شود. توان مصرفی این SSD ها یک چهارم هارد دیسک های ۱۵K دور در دقیقه می باشند و همچنین نسبت به نسل گذشته خود یعنی PM1633a حدود ۶۰ درصد بهره وری بیشتری دارند.
  • قابلیت اطمینان طولانی مدت:

  • این SSD ها در صورت قطع ناگهانی برق یا بروز حادثه می توانند دیتای خود را از طریق ECC مخفف عبارت Error Correction Circuit بازیابی کنند که این موضوع قابلیت اطمینان این سری از ذخیره سازها را بالا می برد. از طرفی شاخص MTBF مخفف عبارت Mean time between Failure که زمان بین دو خرابی ذخیره سازها را پیش بینی می کند در SSD PM1643 معادل ۲ میلیون ساعت می باشد که موجب افزایش اطمینان و اعتماد کاربران می شود.
  • حجم انتقال داده بالا در لحظه:

  • معیار Throughput که در مقالات پیش درباره آن توضیح داده بودیم (یعنی انتقال حجمی از دیتا در یک نبض) معادل ۱۲Gbps می باشد که امروزه در سرورهای نسل دهم اچ پی و دیگر برندها استوریج کنترلرها این Throuput را پشتیبانی می کنند.

 

مشخصات فنی هارد PM1643 SAS SDD

۹۶۰GB Capacity
۲.۵ INCH Form Factor
SAS 12Gbps Interface
Up to 2,100 MB/s Sequential Read
Up to 2,000 MB/s Sequential Write
Up to 400K IOPS Random Read
Up to 70K IOPS Random Write
۲ Million Hours Reliability (MTBF)
۱ Sector per 10۱۷ bits read Reliability (UBER)
۱ drive write per day within 5 years Endurance (DWPD)
۵.0V + ۵% ۱۲V + ۵% Allowable Voltage
Active Max. 13.5w, Idle: 5 W Average Power Consumption
۱۰۰.۲۰ x 69.85 x 14.80 mm Dimension (WxHxD)
Max 160.0g Weight
۰ – ۷۰° C Operating Temprature

 

برای مشاهده قیمت و خرید انواع هارد و ذخیره سازهای SSD میتوانید به سایت ما مراجعه کنید . 

<<< به این مطلب امتیاز دهید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *